Doorgaan naar artikel

Aankoopvoorwaarden

Inhoudsopgave

1. Algemeen
2. Bestelling
3. Betaling
4. Levering en verzending
5. Recht op retour, retourneren en ruilen
6. Klachten en garantievoorwaarden
7. Persoonlijke gegevens en vertrouwelijkheid
8. Geschil en rechtskeuze
9. Overmacht
10. Opmerking voor klanten buiten EU: 


1. Algemeen

Om te winkelen Barista eend Espresso (www.barista-espresso.se) moet u ouder zijn dan 18 jaar. Wanneer u in onze webwinkel bestelt, komt er een koopovereenkomst tot stand wanneer uw betaling is goedgekeurd.

Over u zonder diens toestemming met de persoonsgegevens van iemand anders omgaat en daar financiële of andere schade aan toebrengt Barista eend Espresso, hiervan wordt aangifte gedaan bij de politie.

Wij behouden ons het recht voor om de verkoop stop te zetten

 

2.  Bestellen

2.1 Prijzen zijn vermeld in veel lokale Europese valuta en zijn inclusief BTW. Voor buiten EU exclusief BTW.

Wanneer u uw bestelling heeft afgerond, wordt er een orderbevestiging naar uw e-mailadres verzonden. In de bevestiging vindt u alle informatie Over producten, prijs, factuur- en afleveradres.

Als er een fout in de orderbevestiging staat, moet u onmiddellijk contact met ons opnemen via e-mail naar info@barista-espresso.se.

In het geval van de definitieve verkoop van een artikel of een misrekening van het aantal voorraadartikelen Barista eend Espresso recht om de aankoop te annuleren en eventuele betalingen die u heeft gedaan terug te betalen. In een dergelijk geval nemen wij per e-mail contact met u op om te kijken hoe dit het beste kan worden opgelost.

Betaling

Er kunnen verzendkosten en eventuele administratieve kosten van toepassing zijn, zie verdere informatie hieronder. Barista Espresso behoudt zich het recht voor op fouten, zoals prijsinformatie, promoties, kortingscodes of productinformatie die online en in de winkel kan verschijnen.

2.2 Betalingsmogelijkheden: 

Wij hanteren verschillende betaalmogelijkheden, zie hieronder:

- Debetkaart, creditcard/debetkaart (Visa, Mastercard, Maestro, Amex).
- Paypal
- Apple-betaling
- Google betalen
- Winkelbetaling
- Duidelijk

Bekijk de algemene voorwaarden van Klarna.

Over je hebt vragen Over Na uw betaling kunt u contact opnemen met de klantenservice van Klarna via de Klarna-website of de Klarna-app downloaden. Meer informatie Over Klarna is te vinden op de website van Klarna.

3. Levering en verzending

Bij het afrekenen kun je kiezen uit twee verschillende verzendopties. Verzending of ophalen in ons magazijn, wij gebruiken Postnord, DHL, DB Schenker en UPS. Het ophalen van bestellingen kan persoonlijk of per koerier worden afgehandeld. Bieders moeten voor beide een identiteitsbewijs tonen. 

Onze normale levertijden zijn 2-4 dagen. AANDACHT! Bestellingen die in het weekend worden geplaatst, worden op zijn vroegst de daaropvolgende maandag verzonden.

Over vertragingen in de levering zouden optreden (zonder dat wij u hiervan op de hoogte stellen). Over langere levertijd) dient u contact met ons op te nemen via e-mailadres: info@barista-espresso.zien.

3.1 Barista Espresso verzendt goederen als pakketten of brieven binnen Zweden, Noorwegen en naar de volgende landen EU-landen: België, Denemarken, Denemarken, Finland, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg, Slowakije, Spanje, Oostenrijk, Duitsland, Estland, Letland, Litouwen, Luxemburg en Spanje. Wij aanvaarden geen financiële verantwoordelijkheid voor vertragingen veroorzaakt door agenten.

3.2 Verkeerde levering Over Wanneer je hoogstwaarschijnlijk een artikel ontvangt dat je niet hebt besteld, neem dan contact op met onze klantenservice via info@barista-espresso.se en wij helpen u het artikel te retourneren.

3.3 Transportschade Over u schade aan uw pakket ontdekt, dient u dit direct te melden aan info@barista-espresso.zien. Wij raden u aan een beschadigd pakket niet op te halen, omdat de schade dan niet meer te herleiden is tot de vervoerder.  Over u de schade pas ontdekt wanneer u het pakket heeft geopend en de schade zodanig is dat deze in verband kan worden gebracht met het transport, dient u uiterlijk 7 dagen na ontvangst van uw goederen contact op te nemen met de vertegenwoordiger om een schaderapport in te dienen.

4. Recht op herroeping, retournering en ruiling

4.1 Algemene informatie Over Herroepingsrecht en ruilrecht

Op barista-espresso.se heeft u 14 dagen herroepingsrecht wanneer u winkelt in onze online winkel. Je kunt het artikel daarom binnen 14 dagen na ontvangst retourneren en het volledige bedrag dat je betaald hebt terugkrijgen. Het product moet dan in ongewijzigde staat verkeren, dat wil zeggen niet gebruikt zijn, maar uiteraard wel uitgepakt en zorgvuldig gecontroleerd. Het product dient goed verpakt in de originele verpakking geretourneerd te worden en het is belangrijk dat het product in onbeschadigde staat bij ons aankomt.  Bij dit type retourzending bent u er verantwoordelijk voor dat wij het artikel ontvangen en bent u verantwoordelijk voor de verzending en verzendkosten.

Het herroepingsrecht is niet van toepassing Over het product is gebruikt en geldt niet voor cadeaubonnen, verbruiksartikelen, voedingsmiddelen en speciaal voor u bestelde goederen.

Voor overige voorwaarden en praktische afhandeling van retouren, zie onder het kopje Retourafhandeling hieronder. U heeft ook de mogelijkheid om het product rechtstreeks aan ons te retourneren, zie onder het kopje Retourafhandeling.

Je kunt meer lezen Over Zweedse wetgeving Over kopen via internet bij het Zweedse consumentenagentschap.

4.2 Annulering: Over Wil je een bestelling annuleren, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice via info@barista-espresso.zien. Over uw bestelling is al verwerkt, het is niet meer mogelijk om de artikel(en) te annuleren en u bent daarom verplicht uw bestelling te accepteren. Over u uw aankoop annuleert na ontvangst van uw goederen, zijn de gebruikelijke voorwaarden voor annulering en retourafhandeling van toepassing. Het herroepingsrecht geldt vanaf het moment dat u een bevestiging heeft ontvangen Over het herroepingsrecht van ons op Barista eend Espresso.

4.3 Recht op ruilen Binnen 14 dagen Heeft u het recht om uw artikel te ruilen voor een ander artikel in onze online winkel. Het recht op wijziging is van toepassing Over het product verkeert in ongewijzigde staat, dat wil zeggen dat het niet gebruikt mag zijn, maar uiteraard wel zorgvuldig uitgepakt en gecontroleerd is. Het product dient goed verpakt in de originele verpakking geretourneerd te worden en het is belangrijk dat het product in onbeschadigde staat bij ons aankomt. Bij deze vorm van retourneren bent u zelf verantwoordelijk voor de verzendkosten. Over kost het artikel dat je wilt ruilen meer dan het originele artikel, dan brengen wij het verschil en eventueel ook de verzendkosten in rekening. Over het product kost minder dan het originele product, het verschil brengen wij u in rekening via de betaalmethode die u heeft geselecteerd toen u bij ons in onze online winkel kocht. Over Als u uw artikel wilt ruilen, kunt u contact opnemen met info@barista-espresso.zie en wij zullen u helpen.

4.4 Herroepingsrecht

U heeft altijd het recht uw bestelling binnen 14 dagen zonder opgave van reden te annuleren. De herroepingstermijn gaat in op de datum waarop u de laatste artikel(en) van uw bestelling heeft ontvangen. Neem contact op met onze klantenservice via info@barista-espresso.zie en wij zullen u helpen.

Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, zullen wij alle door u gedane betalingen, inclusief de kosten van onze standaard leveringsoptie, onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat u uw beslissing heeft medegedeeld om het herroepingsrecht uit te oefenen, terugbetalen. . We gebruiken dezelfde betaalmethode die u voor uw bestelling heeft gebruikt, zonder dat er extra kosten voor u in rekening worden gebracht. Barista eend Espresso heeft het recht om te wachten met de terugbetaling totdat wij de goederen hebben ontvangen in dezelfde staat als waarin u ze heeft ontvangen.

U moet de goederen zonder onnodige vertraging en in ieder geval binnen 14 dagen na de datum waarop u ons op de hoogte heeft gesteld, aan ons retourneren of overhandigen. Over dat u gebruik wilde maken van het herroepingsrecht. U ontvangt van ons per e-mail een retourbon. Wanneer u gebruik maakt van het herroepingsrecht, bent u zelf verantwoordelijk voor de retourzending.

Over u de tijd heeft gehad om uw product te gebruiken en gebruik te maken van het herroepingsrecht, kan dit een zekere waardevermindering voor uw rekening betekenen. Deze gevallen worden individueel behandeld.

Voor B2B-klanten geldt niet hetzelfde herroepingsrecht als voor particuliere klanten. Volgens de Sales Act hebben B2B-klanten niet de mogelijkheid om goederen te retourneren uitsluitend vanwege spijt. Wij accepteren geen retourzendingen van B2B-klanten vanwege spijt van een aankoop. 

4.5 Afhandeling van retourzendingen via klantenservice

Bij het retourneren dient u contact op te nemen met onze klantenservice via info@barista-espresso.se om een retourbon te krijgen. Het retourneren van goederen dient altijd te worden bevestigd met de orderbevestiging. U bent er verantwoordelijk voor dat de goederen in onbeschadigde staat bij ons aankomen, wat belangrijk is Over u wilt op een andere manier retourneren dan de manier waarop de goederen zijn afgeleverd. Zorg er daarom voor dat het product goed verpakt is, in de originele verpakking.

Verantwoordelijk voor goedgekeurde garantiegevallen en klachten Barista eend Espresso voor alle kosten, inclusief verzendkosten. Bij gebruik van het herroepingsrecht of open aankoop bent u zelf verantwoordelijk voor de retourzending. U heeft ook de mogelijkheid om het product naar ons te retourneren in ons magazijn, zie meer informatie hieronder.

De retourzending wordt pas goedgekeurd Barista eend Espresso hebben het artikel gecontroleerd. Bij goedgekeurde retourzending en herroepingsrecht vindt terugbetaling plaats op dezelfde wijze als de betaling heeft plaatsgevonden. Bij een niet-goedgekeurde retourzending en een niet-opgehaalde zending (bij een postkantoor) worden administratiekosten van SEK 350,- in rekening gebracht. Deze retourzendingen worden echter niet beschouwd als een uitoefening van het herroepingsrecht.

4.6 Afhandeling van retourzendingen via ons afleverpunt

U heeft de mogelijkheid om het product naar ons terug te sturen Järna. Neem contact op met de klantenservice info@barista-espresso.zien. Anders gelden dezelfde voorwaarden voor acceptatie van de retourzending als hierboven, d.w.z. het product dient in ongewijzigde staat en in de originele verpakking geretourneerd te worden.

4.7 Uitzonderingen voor niet-geclaimde pakketten

Uw pakket blijft normaal gesproken 7-14 dagen na aankomst bij de agent, afhankelijk van welke expediteur u heeft gekozen. Over Als u uw pakket niet binnen deze tijd ophaalt, wordt het pakket aan ons geretourneerd en brengen wij u een vergoeding van SEK 350 in rekening voor niet-afgehaalde pakketten.

5. Klachten en garantievoorwaarden

5.1 Garantie en klachten

Op Barista en Esoresso heeft u uiteraard garantie op alle goederen en diensten die u bij ons koopt. De garantie is 1 jaar geldig vanaf het moment dat u het artikel heeft ontvangen. Bovendien valt u als particulier onder de Consumentenkoopwet, wat betekent dat u 3 jaar lang een klachtrecht heeft. Anders is de Zweedse consumentenwetgeving van toepassing, lees meer bij het Consumentenbureau.

Voor voeding en verbruiksartikelen kunnen wij geen garantie geven.

U hoeft nooit verzend- of retourkosten te betalen Over de fout is door ons veroorzaakt. Voordat u een klacht indient, dient u altijd eerst contact op te nemen met onze klantenservice, te bereiken via info@barista-espresso.see zodat we de fout op de beste manier kunnen oplossen (zie verdere informatie hierboven Over retourafhandeling). Het defect moet binnen een redelijke termijn na ontvangst van het artikel worden gemeld.

5.2 Garantievoorwaarden

De garantie op Sage gereviseerde espressomachines hebben alleen betrekking op de werking van onze espressomachines en niet op cosmetische schade e.d. Omdat onze Sage-espressomachines worden gereviseerd, wij geven een functionele garantie van 1 jaar vanaf het moment dat u het product heeft ontvangen. De functionele garantie dekt het volgende: defecten aan alle mechanische en elektrische interne componenten zoals waterpomp, interne slangen, pakkingen, display, stoompin, motor voor de molen, etc. De garantie dekt geen externe cosmetische schade.  De garantie voor alle andere producten, met uitzondering van voedsel en verbruiksartikelen, functie- en cosmetische schade, wordt gedekt door de garantie.

Over U wilt gebruik maken van uw garantie en blijkt dat de storing te wijten is aan invloeden van buitenaf en dus niet onder de garantie valt, dan bent u zelf verantwoordelijk voor de eventuele afhandelingskosten. Barista en de medewerkers van Espresso zullen primair beslissen Over de fout te wijten is aan een verkeerd geproduceerd artikel of externe invloed nadat het artikel u heeft bereikt.

Espressomachines moeten regelmatig worden ontkalkt en Over Als dit niet op tijd wordt gedaan, kan dit de machines mogelijk beschadigen.

Over Als de gebreken het gevolg zijn van het niet tijdig reinigen, vervalt de garantie.

Over Als een machine ter reparatie wordt opgestuurd en we vaststellen dat de fout te wijten is aan een verkeerde behandeling van de machine door de klant, behouden we ons het recht voor om zowel reparatie- als verzendkosten in rekening te brengen.

Het recht om te klagen geldt hoe dan ook Over de fout is zichtbaar of verborgen. Voorwaarde is echter dat de fouten niet zijn ontstaan als gevolg van verkeerd gebruik van het product. Over het product is defect Barista eend Espresso recht om de storing binnen 6 maanden te herstellen. Over Als dit niet gebeurt, heeft u recht op een nieuw product ter vervanging van het defecte product. Bij een terechte klacht krijgt u als klant een vergoeding voor de eventuele verzendkosten. Klachten moeten ons binnen een redelijke termijn bereiken. Klachten ingediend binnen 2 maanden na aankoop worden steeds geacht binnen een redelijke termijn te zijn ingediend.

Voor B2B-klanten bieden wij een garantieperiode van 1 jaar op alle goederen vanaf de datum van aankoop. De garantie is alleen van toepassing op gebreken die optreden bij normaal gebruik en onder de omstandigheden die zijn gespecificeerd in de gebruikershandleiding van het product. 

Bij een klacht of garantieclaim verzoeken wij u zo spoedig mogelijk contact op te nemen met onze klantenservice. Wij behouden ons het recht voor om eventuele fouten te evalueren en te bevestigen voordat er actie wordt ondernomen. Eventuele garantieaanspraken worden afgehandeld in overeenstemming met de geldende wetgeving en deze inkoopvoorwaarden.

Opmerking: Het herroepingsrecht voor B2B is absoluut en er kan geen afstand van worden gedaan, ook in situaties waarin het product een demo-item blijkt te zijn met voorafgaande informatie en aanbiedingen voor compensatie.

Barista eend Espresso verplicht zich de aanbevelingen van de Algemene Klachtencommissie steeds op te volgen.

Een opmerking voor klanten buiten EU

Helaas kunnen wij het 14 dagen retourbeleid niet respecteren vanwege mogelijke gevolgen bij de douane met betrekking tot BTW en invoerrechten. We respecteren echter wel de garantie van één jaar op al onze producten, maar eventuele verzendkosten voor reparatie zijn voor rekening van de klant.

Onze prijzen voor klanten buiten EU is exclusief BTW (Zweedse BTW).
BTW en invoerbelastingen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en zullen hoogstwaarschijnlijk in rekening worden gebracht bij het overschrijden van de grens.

 

5.3 Beslechting en bijstand in burgerlijke zaken

Wij aan Barista eend Espresso Wij hopen uiteraard dat er voor u als klant nooit geschillen zullen ontstaan. Over dat tegen de verwachtingen in nog steeds zou helpen, is er hulp om via een website voor geschillenbeslechting te komen die voor het geheel gemeenschappelijk is EU. De site is speciaal ontwikkeld om de consument vrij te laten winkelen over de Europese grenzen heen en hulp te kunnen krijgen Over er gaat iets mis. EU:'s pagina voor geschillenbeslechting is gemaakt voor u die online winkelt bij een bedrijf dat gevestigd is in een van EUlanden en waar u denkt hulp nodig te hebben bij een geschil http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

6. Klachten en garantievoorwaarden

6.1 Beperking van aansprakelijkheid

  • Wij zijn niet aansprakelijk voor indirecte schade die kan ontstaan als gevolg van het product.
  • Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor vertragingen/fouten als gevolg van omstandigheden buiten de wil van het bedrijf (overmacht).
  • Bovendien wordt er geen verantwoordelijkheid genomen voor eventuele wijzigingen in producten/producteigenschappen die zijn gewijzigd door de betreffende leverancier en voor andere factoren buiten onze controle.

6.2 Productinformatie

  • Wij behouden ons het recht voor voor eventuele typografische fouten op deze website en de uiteindelijke verkoop van producten. Wij kunnen niet garanderen dat de afbeeldingen het exacte uiterlijk van de producten weergeven, aangezien er een bepaald kleurverschil kan optreden afhankelijk van de monitor, fotokwaliteit en resolutie. Wij doen altijd ons best om de producten zo correct mogelijk bloot te leggen.

6.3 Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden

  • Wij behouden ons het recht voor om op ieder moment wijzigingen aan te brengen in de voorwaarden. Wijzigingen in de voorwaarden worden online op de website geplaatst. Bij bestellingen of bezoek aan de website worden de gewijzigde voorwaarden geacht te zijn aanvaard.

7. Persoonlijke gegevens en vertrouwelijkheid

    Zie onze pagina's Over privacybeleid.

8.   Geschil en rechtskeuze

8.1 In het geval dat een geschil niet in overleg met de klantenservice van het bedrijf en de klant kan worden opgelost, kunt u als klant contact opnemen met de Allmänna Reklamationsnämnden, zie arn.se. Voor accommodatie in een ander EU-land dan Zweden, kunt u online een klacht indienen via EU- het commissieplatform voor bemiddeling bij geschillen, zie

http://ec.europa.eu/consumers/odr

https://www.eccnet.eu/consumer-rights/how-enforce-my-consumer-rights/online-dispute-resolution-platform

8.2 Bij een geschil volgen wij de uitspraak van ARN of het desbetreffende geschillenorgaan.

8.3  de interpretatie of toepassing van deze algemene voorwaarden moet worden geïnterpreteerd in overeenstemming met de Zweedse wet.

9.  Beperking van aansprakelijkheid

9.1 Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor indirecte schade die kan ontstaan als gevolg van het product.

9.2 Wij aanvaarden geen verantwoordelijkheid voor vertragingen/fouten als gevolg van omstandigheden buiten de macht van het bedrijf (overmacht). Deze omstandigheden kunnen bijvoorbeeld arbeidsconflicten, brand, oorlog, beslissing van een autoriteit, verminderde of niet-bestaande leveringen van de leverancier zijn.

9.3 Bovendien wordt geen verantwoordelijkheid genomen voor eventuele wijzigingen in producten/producteigenschappen die zijn gewijzigd door de betreffende leverancier en voor andere factoren buiten onze controle.

9.4 Productinformatie

Wij behouden ons het recht voor voor eventuele typografische fouten op deze website en de uiteindelijke verkoop van producten. Wij kunnen niet garanderen dat de afbeeldingen het exacte uiterlijk van de producten weergeven, aangezien er een bepaald kleurverschil kan optreden afhankelijk van de monitor, fotokwaliteit en resolutie. Wij doen altijd ons best om de producten zo correct mogelijk bloot te leggen.

9.5 Wijzigingen in de Algemene Voorwaarden

Wij behouden ons het recht voor om op ieder moment wijzigingen aan te brengen in de voorwaarden. Wijzigingen in de voorwaarden worden online op de website geplaatst. Bij bestellingen of bezoek aan de website worden de gewijzigde voorwaarden geacht te zijn aanvaard.

10. Overmacht

Gebeurtenissen zoals oorlog, natuurrampen, vakbondsacties, overheidsbeslissingen, niet-levering door onderaannemers, kostbare omstandigheden en overeenkomstige gebeurtenissen buiten onze controle, die niet konden worden voorzien, worden toegeschreven aan overmacht. Dit betekent dat Barista Espresso zijn ontheven van hun verplichtingen om gesloten overeenkomsten na te komen.

10.  Opmerking voor klanten buiten EU: 

Neem eerst contact met ons op voordat u een aankoop doet in onze webshop.

Helaas kunnen wij het 14 dagen retourbeleid niet respecteren vanwege mogelijke gevolgen bij de douane met betrekking tot BTW en invoerrechten. We respecteren echter wel de garantie van één jaar op al onze producten, maar eventuele verzendkosten voor reparatie zijn voor rekening van de klant.

Onze prijzen voor klanten buiten EU is exclusief BTW (Zweedse BTW).
BTW en invoerbelastingen zijn de verantwoordelijkheid van de klant en zullen hoogstwaarschijnlijk in rekening worden gebracht bij het overschrijden van de grens.

Voor geannuleerde bestellingen behouden wij ons het recht voor om u de kosten van de kaarttransactiekosten in rekening te brengen.

Britse klanten:

De minimale bestelwaarde bedraagt € 135,-. Onze winkel berekent geen BTW voor externe klanten EU. Voor bestellingen onder de £135 moeten we Britse BTW in rekening brengen op het verkooppunt en onze online winkel kan dit momenteel niet doen. We waarderen je begrip.

11. Help ons u te helpen.

 Over u heeft enkele vragen Over de producten die wij op onze website aanbieden, neem dan eerst contact met ons op voordat u uw bestelling plaatst. Op deze manier proberen wij te voorkomen dat wij u producten sturen die niet naar verwachting zijn. Help ons u te helpen.

 

Winkelmand

Je winkelwagen is momenteel leeg

Winkel nu